Volkswagen призна, че изостава от конкуренцията, но запазва оптимизъм

Компанията има троен план да обърне тенденцията

Мартин Дешев,
volkswagen id code

Volkswagen

П ървата и най-важна стъпка в решаването на един проблем е да можеш да признаеш, че го има. Историята изобилства от компании, които въпреки съкращенията и промените, които правят, отричат, че имат проблеми. Съответно с тях не се случва нищо хубаво.

Volkswagen известно време беше в подобна ситуация, но сега започва да променя подхода си. Компанията обяви новия си мащабен план за обръщане на негативната тенденция. Той се казва Triple A, като е разделен на три етапа.

Най-важната е първата стъпка. Компанията казва, че „трябва да навакса“. Иначе казано – признава, че изостава от конкуренцията и са нужни промени.

„Трябва да увеличим конкурентността си, като оптимизираме разходите и увеличим портфолиото от модели по целенасочен начин“, пише Volkswagen. След това следва втората фаза – Атака. Volkswagen е планирала 9 нови модела от сега до 2027 г., включително ID.2all на цена под 25 000 евро и изцяло но електрически модел с цена около 20 000 евро. Сред подготвяните нови модели е и електрически T-Roc, както и EV Golf.

И накрая третата фаза: Лидерство. „Като водещ технологичен бранд в сегмента на масовите автомобили, Volkswagen ще наложи нови стандарти и ще проправя пътя за мобилността по света“.

Компанията трябва да постигне целта си да бъде въпросният водещ технологичен бранд най-късно до 2030 г. Има точно пет години, за да изпълни амбициозните цели. Някои конкуренти вече предлагат модели в основните сегменти на Volkswagen. Например електрическото Renault 5, новото Twingo и др. VW ще трябва да представи много силни предложения, за да може да постигне целите си, като разполага с нужните способности да го направи.

коли автомобили електрически автомобил електромобили Volkswagen